Logo
Про
проект
Методологія
оцінювання
Словник
термінів
Приклад
опитувальника
Інструкція
по заповненню
Мій кабінетМій кабінет
Словник термінів
№ТермінВизначенняДжерела
1.Актуальний бюджетОстанній за поточною датою прийнятий нормативно-правовий акт місцевої ради, що видається в установленому порядку в формі рішення внесення змін до рішення про місцевий бюджет на поточний рік. Має містити як текстову частину з описом внесених змін до доходної та видаткової частини місцевого бюджету, так і весь перелік додатків, які відображають змінені показники. Рішення про внесення змін ухвалюється місцевою радою на підставі офіційного висновку місцевого фінансового органу про перевиконання чи недовиконання (більше, ніж на 15%) дохідної частини загального фонду, про обсяг залишку коштів загального та спеціального фондів (крім власних надходжень бюджетних установ) відповідного бюджету. Рішення про внесення змін також можуть бути ухвалені в разі необхідності перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування) та в ряді інших випадках, передбачених законодавствомhttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/page8?text=%E1%FE%E4%E6%E5%F2%ED%E8%E9+%E7%E0%EF%E8%F2

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/paran885#n885
2.Бюджет для громадян
(Citizens Budget)
Масив, що розробляється з метою презентувати ключову фінансову інформацію широкій громадськості. Бюджет для громадян зазвичай подається доступною мовою та включає візуальні елементи для покращення розуміння неспеціалістами. Найбільш поширеною є розробка Бюджетів для громадян для проекту бюджету або для річного звіту про виконання бюджету, проте кожен ключовий документ в рамках бюджетного циклу може та повинен бути презентований в спосіб, який дозволяє громадськості його зрозуміти. Бюджети для громадян різняться за фокусом, змістом та довжиною. Коли розробляється бюджет для громадян, необхідно проводити консультації з громадянським суспільством та громадськістю аби ідентифікувати інформацію, яка буде найбільш корисною для відображення. Тим не менш, Бюджети для громадян повинні містити інформацію про: економічні прогнози на яких базується бюджет, пояснення щодо джерел надходження бюджетних коштів, як бюджетні кошти будуть витрачені та чому, пояснення щодо значних зменшень и збільшень в надходженнях або витратах, а також детальну контактну інформаціюCitizens Budgets.International Budget Partnership //
http://www.internationalbudget.org/openingbudgets/citizens-budgets/
3.Бюджет розвитку1) Бюджет розвитку місцевих бюджетів є складовою частиною спеціального фонду місцевих бюджетів. Кошти бюджету розвитку щодо здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію об’єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури розподіляються за об'єктами за рішенням відповідної місцевої ради при затвердженні місцевих бюджетів та при внесенні змін до них. За об'єктами, строк впровадження яких довший, ніж бюджетний період, визначаються індикативні прогнозні показники бюджету розвитку у складі прогнозу місцевого бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди та враховуються при затвердженні місцевих бюджетів протягом усього строку впровадження таких об'єктів.
2) Доходи і видатки місцевого бюджету, які утворюються і використовуються для реалізації програм соціально-економічного розвитку, зміцнення матеріально- фінансової бази
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/page8

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80
4.Бюджет участіПроцес прийняття рішень, через який громадяни обговорюють таобмірковують розподіл публічних ресурсів. Програми бюджетів участі впроваджуються на вимогу урядів, громадян, неурядових організацій, організацій громадянського суспільства для того, щоб надати можливість громадянам грати безпосередню роль в вирішенні питань щодо того, як та на що будуть витрачені ресурсиShah, Anwar. 2007. Participatory Budgeting. Public Sector Governance and Accountability. Washington, DC : World Bank. © World Bank.
https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/6640
License: CC BY 3.0 IGO
5.Бюджетна комісіяОдна із постійних комісій, створених місцевою радою з метою реалізації повноважень у здійсненні державної регуляторної політики в галузі бюджету, фінансів та економічної діяльності. Порядок організації роботи бюджетної комісії визначаються регламентом відповідної ради та Положенням про постійні комісії, що затверджується тією ж радою. Бюджетна комісія у питаннях, які належать до її відання, та в порядку, визначеному законом, має право отримувати від керівників установ та організацій необхідні матеріали і документи. Бюджету комісію очолює її голова. До основних функцій бюджетної комісії належать: попередній розгляд та обговорення проекту бюджету,внесення змін до рішення про бюджет,погодження Програми соціально- економічного розвитку та внесень змін до неї. Як правило, бюджетна комісія здійснює аналіз виконання місцевого бюджету, розглядає звіт про його виконання, пропозиції з питань фінансування, оподаткування, узагальнює і вносить їх на розгляд раді; проводить спільні з іншими постійними комісіями, виконкомом, засідання щодо питань бюджету, фінансів та економічної діяльностіhttp://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1160-15/page2?text=%EA%EE%EC%B3%F1%B3

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80/page4?nreg=280%2F97-%E2%F0&find=4&text=%EA%EE%EC%B3%F1%B3&x=9&y=10
6.Бюджетний запитДокумент, підготовлений головним розпорядником бюджетних коштів, що містить пропозиції з відповідним обґрунтуванням щодо обсягу бюджетних коштів, необхідних для його діяльності на наступні бюджетні періоди. Він є обов’язковим для всіх без виключення розпорядників бюджетних коштів. Готується для кожної бюджетної програми окремо за трьома основними (типовими, визначеними Мінфіном) формами на основі Інструкції місцевого фінансового органу. Документ містить розрахунки як ресурсної, так і результатної частин цієї програми. Бюджетний запит є обов’язковим документом, виключно на його основі формується Проект рішення про місцевий бюджет. Місцеві фінансові органи аналіз бюджетного запиту з точки зору його відповідності меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів. На основі результатів аналізу та перед поданням проекту бюджету на розгляд виконкому ради, керівник місцевого фінансового органу приймає рішення про включення запиту до Проекту. Порушення встановлених термінів подання бюджетних запитів або їх неподання, а також включення до них недостовірних даних законодавством є бюджетним правопорушенням. Своєчасність, достовірність та зміст бюджетного запиту по всій своїй мережі забезпечують головні розпорядники коштів місцевого бюджетуhttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/print1491747571933690

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/page8?text=%E1%FE%E4%E6%E5%F2%ED%E8%E9+%E7%E0%EF%E8%F2

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/page11?text=%E1%FE%E4%E6%E5%F2%ED%E8%E9+%E7%E0%EF%E8%F2
7.Бюджетні слуханняРізновид громадських слухань, що присвячені обговоренню бюджетних питань. Вітчизняне законодавство не визначає бюджетні слухання як обов’язкові. Воно зобов’язує місцеву владу лише забезпечити доступність інформації про бюджет і лише на стадії звіту про його виконання – шляхом публікації вже прийнятих рішень та квартальних звітів про їх виконання. Передбачено, що головні розпорядники місцевих бюджетів здійснюють їх публічне представлення не пізніше 15 березня року, що настає за звітним. Разом з інформацією про бюджет публікуються оголошення про час та місце проведення публічного представлення такої інформації. Що стосується дійсно дієвих процесів публічного впливу, які проходять на стадії планування бюджету (тобто, ще до його прийняття), то відповідні норми поки існують лише в частині оприлюднення проекту Державного бюджету. Бюджетні слухання стосовно обговорення проектів місцевих бюджетів проходять у порядку окремої ініціативи органів місцевого самоврядування. Виходячи з цього, бюджетні слухання з обговорення проекту місцевого бюджету є інноваційним елементом бюджетного процесу. Їх процедура та порядок, як правило, визначається Положенням, затвердженим сесією відповідної ради, чи іншим розпорядчим документомhttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/page3?text=%F1%EB%F3%F5%E0%ED
8.Головні розпорядники бюджетних коштівБюджетні установи в особі їх керівників, які отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень. Головні розпорядник бюджетних коштів визначаються рішеннями про місцеві бюджети. За відповідними бюджетними призначеннями ними можуть виступати: місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Якщо згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої радиhttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/paran458#n458
9.Загальнодержавні податки та збориПодатки та збори, що встановлені Податковим кодексом України і є обов'язковими до сплати на усій території України. До загальнодержавних податків належать: податок на прибуток підприємств; податок на доходи фізичних осіб; податок на додану вартість; акцизний податок; екологічний податок; рентна плата; митоhttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2755-17
10.Збір пропозицій до бюджету від громадянОрган місцевого самоврядування на етапі складання бюджету, з метою збільшення розуміння з боку громадян бюджетного процесу та повноважень органу місцевого самоврядування в розпорядженні коштами місцевого бюджету може на етапі складання проекту бюджету передбачити регулярний збір пропозицій від громадян до майбутнього проекту бюджету. Принциповою відмінністю такого способу консультування з громадянами на відміну від «бюджетних» (громадських) слухань є те, що громадяни залучаються до бюджетного процесу ще на етапі складання проекту бюджету. На «бюджетні слухання» виноситься вже готовий попередній варіант проекту бюджету на наступний рік. Такий документ має визначати відповідальних за збір пропозицій від громадян, роз’яснення щодо видів видатків, до яких громадяни можуть подавати свої пропозиції, спосіб подання пропозицій (поштою, особисто за вказаною адресою або до тимчасових мобільних пунктів збору таких пропозицій в разі використання такого способу, електронним листом з вказанням адреси, онлайн через спеціальні веб-платформи), строки збору пропозицій, які орган місцевого самоврядування бере на себе зобов’язання щодо подальшого розгляду та врахування пропозицій, які надійдуть від громадян, а також як орган місцевого самоврядування відзвітує про результати збору пропозицій від громадян та свої рішення щодо врахування чи неврахування отриманих пропозицій
11.Комунальне підприємствоСуб’єкт господарювання, що утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управлінняhttp://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/436-15/page4
12.Кошторис бюджетної установи1) Основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов'язань та здійснення платежів для виконання установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень. Форма кошторису затверджена Мінфіном. 2) Кошторис містить розподіл доходів та видатків за повною економічною класифікацією та має такі складові частини: а)загальний фонд, який містить обсяг надходжень із загального фонду бюджету та розподіл видатків на виконання основних функцій або розподіл надання кредитів з бюджету за класифікацією кредитування бюджету;б) спеціальний фонд, який містить обсяг надходжень із спеціального фонду бюджету на конкретну мету та їх розподіл на здійснення відповідних видатків згідно із законодавством, а також на реалізацію пріоритетних заходів, пов'язаних з виконанням установою функцій. Кожна бюджетна установа складає та затверджує індивідуальний кошторис. Головний розпорядник складає зведення показників індивідуальних кошторисів по своїй мережі, що представляє собою зведений кошторис. Зведені кошториси не затверджуються. Кошториси не складаються за бюджетними програмами, призначення за якими встановлюються рішенням про затвердження місцевого бюджету у частині міжбюджетних трансфертів та резервного фонду місцевих бюджетівhttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/print1491747571933690

http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/228-2002-%D0%BF
13.Машиночитні дані (Machinereadabledata)Дані у форматі, який може бути автоматично прочитаний та оброблений комп’ютером, наприклад, як CSV, JSON, XML, etc. Машиночитні дані повинні бути структуровані. Нецифровий матеріал (наприклад, надруковані або написані «від руки» документи) за своєю нецифровою природою не є машиночитними. Але, навіть цифровий матеріал може бути не машиночитним. Наприклад, якщо розглянути PDF документ, який містить таблиці даних, безумовно цифровий, але не є машиночитним, оскільки комп’ютер не зможе отримати доступ до таблиць, навіть якщо вони дуже добре читаються людиною. Еквіваленти ж електронних таблиць будуть машиночитними. В якості іншого прикладу – скани (фотографії) тексту, які також не є машиночитними (хоча й читаються людиною), але еквівалент тексту в такому форматі як простий ASCII текстовий файл, може бути прочитаний та оброблений машиною. Конкретний машиночитний формат може відрізнятись в залежності від типу дати, наприклад, машиночитний формат для геоданних відрізняється від машиночитного формату для табличних данихOpen Data Handbook. Glossary. Machine readable
//
http://opendatahandbook.org/glossary/en/terms/machine-readable/
14.Місцеві податки та збориПодатки і збори, встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок рішеннями сільських, селищних, міських рад, у межах їх повноважень і є обов’язковими до сплати на території відповідних територіальних громад. До місцевих податків належать: податок на майно; єдиний податок. До місцевих зборів належать: збір за місця для паркування транспортних засобів; туристичний збір. Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує плановому бюджетному періоду. В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим. У разі якщо сільська, селищна, міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими згідно з нормами Податкового кодексу України, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Податкового кодексу України із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, попереднього бюджетного періодуhttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2755-17
15.Наглядова рада комунального підприємстваКолегіальний орган управління комунальним підприємством, що утворюється за рішенням суб’єкта управління,обирає, контролює та спрямовує діяльність керівника комунального підприємства, приймає рішення про проведення зовнішнього незалежного аудиту, розглядає питання господарської заінтересованості, вирішує інші питання які визначила місцева рада
16.Онлайн консультації з громадянами щодо проекту бюджетуЗабезпечення можливостей для громадян надавати свій відгук, зазначати свої пріоритети та надавати альтернативні пропозицій до запропонованого проекту місцевого бюджету через спеціальні інтернет платформи та онлайн-інструменти
17.Онлайн платформи візуалізації бюджетів1) Інтерактивний інструмент візуалізації (унаочнення) бюджету, який перетворює таблиці, які складають міські бюджети, на зрозумілу інфографіку, доступну для жителів на веб-сайті міста. Використовуючи інтерактивний інструмент візуалізації бюджету, жителі можуть дослідити, куди йдуть їх податкові гроші, і побачити, яка частина міського бюджету присвячена різним сферам.
2) Простий та зручний формат представлення складної таблично-цифрової інформації про бюджет у формі малюнків, графіків, інфографіки, інтерактивних мап (карт)
18.Оцінка ефективності бюджетних програмАналітично-управлінська функція, що реалізується на всіх стадіях бюджетного процесу. Вона передбачає заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджету. Оцінка робиться на підставі порівняльного аналізу результативних показників бюджетних програм (за визначеною Мінфіном індексною методикою), а також іншої інформації, що міститься у бюджетних запитах, кошторисах, паспортах бюджетних програм, звітах про їх виконання. Загальний індекс ефективності бюджетної програми представляє собою суму трьох індексів, розрахованих на основі показників відповідних ефективності та якості. Результати оцінки ефективності бюджетних програм, у тому числі висновки органів виконавчої влади, уповноважених на здійснення фінансового контролю за дотриманням бюджетного законодавства, є підставою для прийняття рішень про внесення змін до бюджетних призначень поточного бюджетного періоду, відповідних пропозицій до проекту бюджету на плановий бюджетний період та до прогнозу бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди, включаючи зупинення реалізації відповідних бюджетних програмhttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/page2?text=%EE%F6%B3%ED%EA%E0+%E5%F4%E5%EA%F2%E8%E2%ED%EE%F1%F2%B3
19.Паспорт бюджетної програмиДокумент, що визначає мету, завдання використання бюджетних коштів, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики бюджетної програми відповідно до бюджетного призначення, встановленого рішенням про місцевий бюджет. Паспорти формують головні розпорядники коштів місцевого бюджету на кожну бюджетну програму окремо. Вони затверджуються спільним наказом головного розпорядника та місцевого фінансового органу або розпорядчим документом у розрізі кодів програмної класифікації. Паспорт подається до органів Державної казначейської служби, він є елементом документообігу, організованого за програмно-цільовим методом, слугуючи одним із основних інструментів виконання бюджетної програми та оцінки її ефективностіhttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/print1491747571933690
20.План розвитку комунального підприємстваДокумент, що затверджується відповідною місцевою радою, визначає мету, принципи, пріоритетні завдання та основні напрями розвитку комунального підприємства, а також містить план основних заходів комунального підприємства
21.Пояснювальна запискаДокумент, що подається разом з проектом рішення про місцевий бюджет та містить інформацію про соціально-економічний стан, прогноз її розвитку на наступний бюджетний період, оцінку доходів місцевого бюджету з урахуванням втрат доходів місцевого бюджету, пояснення до основних положень проекту рішення про місцевий бюджет, обґрунтування особливостей міжбюджетних взаємовідносин, інформацію щодо погашення місцевого боргу, обсягів та умов місцевих запозиченьhttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/page8
22.Прогноз місцевого бюджетуДокумент, що його складають та попередньо схвалюють виконавчі органи місцевих рад. Він розробляється на наступні за плановим два бюджетні періоди відповідно до прогнозних та програмних документів економічного та соціального розвитку країни і відповідної території, державних цільових програм. Прогноз місцевого бюджету подається до місцевих рад разом з проектом рішення про бюджет, уточнюється на підставі схваленого Кабінетом Міністрів України прогнозу Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди. Прогноз місцевого бюджету включає індикативні прогнозні показники за основними видами доходів, фінансування, видатків і кредитування, індикативні прогнозні показники місцевого боргу та гарантованого територіальною громадою міста боргу, а також індикативні прогнозні показники за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних проектів. За такими програмами, якщо вони визначені рішенням про місцевий бюджет, виконавчий орган місцевої ради вживає заходів щодо пріоритетності передбачення бюджетних коштів на наступний бюджетний період у проекті рішення про місцевий бюджет для продовження таких інвестиційних проектів з урахуванням необхідності поетапного їх завершення та введення в дію відповідних об'єктівhttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17/page3?text=%EF%F0%EE%E3%ED%EE%E7+%EC%B3%F1%F6%E5%E2%EE%E3%EE+%E1%FE%E4%E6%E5%F2%F3
23.Результативні показники бюджетних програм1) Покaзники, нa підстaві яких здійснюється оцінкa й аналіз ефективності викоpистaння бюджетних коштів, пеpедбaчених нa виконaння бюджетної пpогpaми (підпрограми), для досягнення мети бюджетної програми (підпрограми) тapеaлізaції її зaвдaнь. Результативні показники включають кількісні та якісні показники, які визначають результат виконання бюджетної програми (підпрограми), характеризують хід її реалізації, ступінь досягнення поставленої мети та виконання завдань бюджетної програми (підпрограми). Результативні показники формуються окремого для кожного завдання бюджетної програми (підпрограми) та підтверджуватися офіційною державною статистичною, фінансовою та іншою звітністю.
2) Це особлива складова бюджетної програми, яка характеризує хід її реалізації, ступінь досягнення поставленої мети та виконання завдань бюджетної програми. Результативні показники використовуються для проведення оцінки ефективності бюджетної програми, у тому числі ефективності надання послуг, гарантованих державою, інших послуг, що надаються фізичним та юридичним особам органами державної влади, органами місцевого самоврядування та підприємствами (установами, організаціями), яким держава делегувала право надання відповідних послуг . Результативні показники поділяються на групи: затрат, продукту, ефективності якості. Головні розпорядники у встановленому законодавством порядку оприлюднюють результативні показники бюджетних програм у складі паспортів бюджетних програм, звітів про їх виконання, бюджетних запитів на єдиному веб-порталі використання публічних коштів та власних веб-сайтах
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1353-10

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1103-14
24.Стратегія розвитку громади1)Робота групи, складеної з представників основних верств територіальної громади, над визначенням: - майбутнього образу (бачення) громади, яким його хоче бачити сама територіальна громада; - головних (стратегічних) цілей, досягнення яких забезпечить набуття громадою визначеного образу; - планів дій, тобто логічних послідовних заходів, спрямованих на досягнення цих цілей з використанням спеціальних процедур. Загалом, на відміну від звичного з радянських часів планування «від досягнутого», тобто «від минулого», стратегічне планування розвитку громади є плануванням «до майбутнього».
2) Системна технологія обґрунтування та ухвалення найважливіших рішень, щодо місцевого розвитку, визначення бажаного майбутнього стану території та способу його досягнення, що базується на аналізі зовнішнього оточення території та її внутрішнього потенціалу і полягає у формуванні узгоджених із територіальною громадою дій, на реалізації яких концентруються зусилля, ресурси основних суб’єктів місцевого розвитку
https://auc.org.ua/sites/default/files/library/mod5web.pdf

http://www.dridu.dp.ua/konf/konf_dridu/mup_konf_2015/pdf/14.pdf
25.Титульний список капітальних видатківДокумент, що затверджує перелік об’єктів, на які витрачатимуться бюджетні кошти у поточному бюджетному періоді, сформований головним розпорядником в межах доведеного фінансування за пріоритетами розвитку громади (щодо ремонту об’єктів благоустрою, освіти, охорони здоров’я, культури тощо) на основі переліку об’єктів, які потребують капітального ремонту, з першочерговим урахуванням перехідних об’єктів та об’єктів не виконаних у минулому році. Останній, у свою чергу, як правило, на момент складання титульного списку вже затверджено. Титульні списки складаються головними розпорядниками, які визначені в рішенні сесії про бюджет після його прийняття. Вони узгоджуються з профільною постійною депутатською комісією (наприклад, постійною комісією з житлово-комунального господарства та тарифної політики). На вимогу комісії головні розпорядники бюджетних коштів надають документи, які підтверджують необхідність проведення відповідного обсягу ремонтних робіт. Порядок, процедури та терміни складання і затвердження титульних списків визначаються відповідним рішенням виконкому. Титульні списки будов (виробничого призначення, природоохоронних об'єктів, які знову розпочинаються, а також перехідних будов), що фінансуються за рахунок місцевого бюджету затверджуються місцевим органом виконавчої влади, який виступає замовником, в розрізі об’єктів за кожною бюджетною програмою із зазначенням обсягів видатків та кодів економічної класифікації, за якими здійснюватимуться ці видаткиhttp://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0588-96?nreg=z0588-96&find=1&text=%F2%E8%F2%F3%EB&x=9&y=11
26.Учасницький аудитМеханізм для активної участі громадян в громадському нагляді. Він передбачає пряме залучення громадян та груп громадянського суспільства в процес аудиту. Учасницькі аудити засновані на спільній роботі громадянського суспільства та вищих контролюючих інституцій, в якій організації громадянського суспільства надають корисну, кваліфіковану та добре обґрунтовану інформацію про якість сервісів, які надають державні агенції. Організації громадянського суспільства схильні зосереджуватись на наданні послуг, які є близькими до прямих користувачів, а також можуть здійснювати моніторинг окремих аспектіву галузі, що може збагатити розуміння ситуації аудиторамиE-guide on Participatory Audit. World Bank Institute & ACIJ, 2015 //
http://www.e-participatoryaudit.org/module-02/audit-properparticipatory.php
27.Фінансовий план комунального підприємства1)Документ, що відображає очікувані фінансові результати комунального підприємства в запланованому році та містить довідкову інформацію щодо фактичних показників минулого року, планових і прогнозних показників поточного року, а також інформацію згідно із стратегічним планом розвитку підприємства
2)Основний плановий документ комунального підприємства, відповідно до якого підприємство отримує доходи і здійснює видатки, визначає обсяг та спрямування коштів для виконання своїх функцій протягом року відповідно до установчих документів
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0300-15

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/436-15/page3

Органи місцевого самоврядування завдяки платформі зможуть:

  • Отримати оцінку поточного рівня прозорості свого місцевого бюджету та вичерпний перелік експертних рекомендацій для підвищення поточного рівня прозорості;
  • Ознайомитись з практиками забезпечення прозорості місцевого бюджету, які використовують інші органи місцевого самоврядування, які пройшли оцінювання;
  • Порівняти поточний рівень прозорості свого місцевого бюджету, з рівнем прозорості інших місцевих бюджетів аналогічного рівня.

Організації громадянського суспільства, медіа, науковці та пересічні громадяни зможуть:

  • Отримати інформацію про поточний рівень прозорості свого місцевого бюджету;
  • Порівняти рівень прозорості місцевих бюджетів одного рівня;
  • Використовувати візуальні матеріали результатів оцінювання місцевих бюджетів;
  • Використовувати текстові матеріали результатів оцінювання місцевих бюджетів.
Egap

Платформа «Прозорі місцеві бюджети» створена в рамках програми «Електронне врядування задля підзвітності влади та участі громади» (EGAP), що фінансується Швейцарською Конфедерацією та виконується Фондом Східна Європа. Платформа розроблена для реалізації Методології оцінки прозорості місцевих бюджетів, що створена Фондом Східна Європа спільно з Громадським партнерством «За прозорі місцеві бюджети!» в партнерстві з Асоціацією міст України в рамках проекту «Публічні бюджети від А до Я: Інформування, активізація та залучення громадянського суспільства» за підтримки Європейського Союзу.

Технічна підтримкаsupport@tlb.in.ua
Egap
Eu logo
Eu logo